L'assistència a dues jornades sobre web 2.0 i xarxes socials
aplicades al món de l'empresa i les organitzacions,
una a la UPC i
l'altra de la Fundació Cecot Innovació (@fcecotinnovacio), de
Terrassa, m'han permès constatar l'interès que genera el tema entre
empresaris i professionals d'àmbits com l'ensenyament a banda,
òbviament, de posar-me al dia d'alguns dels recursos aplicats a la
comunicació. De la primera, em va agradar especialment el repàs que va fer de
Ramon Costa (@ramoncosta),
cap de desenvolupament de MIC Productivity (@micproductivity),
d'eines com les alertes de Google, els RSS, els blogs, el Tweetdeck, etc, però
sobretot que fes incís en el fet que, davant de la vasta oferta
existent, cada organització ha de triar els instruments que
s'adapten millor a les seves necessitats i fer-ne un ús eficient
(aquí teniu
el
power point de la seva xerrada; i aquí el
Kit
Básico de Habilidades Digitales on Genís Roca, de Roca Salvatella, explica en vídeo
el funcionament d'alguns d'aquests recursos). Vaig trobar, això sí,
excessives les referències fetes als productes de la companyia Bill
Gates durant la jornada: a les que va fer Costa s'hi va sumar la
xarxa social interna per a empreses petites i mitjanes
Piu Point, de la companyia de Bill Gates, que Magda Teruel (@magdateruel), de Raona (@raona_es), es
va encarregar de presentar. Hi ha qui pronostica (veure article de
La
Vanguardia) que l'ús de xarxes socials pròpies com a instrument
de comunicació interna es multiplicarà els pròxims anys
a les mitjanes i grans empreses. Suposo que la confidencialitat i
grau de seguretat que proporcionen és fonamental perquè creixi la
demanda.
De la jornada de la UPC ("Redes sociales y creación de valor"),
patrocinada per Telefónica, em quedo amb dos noms: el del professor
de la UDG
Miquel Duran (@miquelduran) pel seu sentit de l'humor i per
reivindicar professors més 2.0 a les universitats; i el del jove
empresari d'Internet, Javier Martín, de @loogic, que ens va
descobrir nous models de negoci a la xarxa (outlets, grupones,
liveshopping) en una clara i lúcida exposició. Vull també posar un
semàfor vermell a Bárbara Navarro, de Google, per dos motius: el
primer per dir que és poc tecnològica (és possible això
treballant per qui treballa?) i el segon per marxar sense respondre
una interpel·lació de Miquel Duran que va dubtar que Google+ fos una xarxa oberta perquè només s'hi podia accedir per invitació
d'un usuari. Duran desconeixia,
suposo, que aquell mateix dia Google havia eliminat les restriccions per incorporar-se a Google+. Per altra banda, hagués estat bé que els ponents haguessin pogut
triar l'idioma amb què van intervenir donat que tot es
va fer en castellà (exceptuant una ponència en anglès) mentre que
l'audiència era en la seva majoria catalanoparlant.
Els tuitaires que vam acudir als esdeveniments vam tenir-hi un rol
actiu comentant el que s'estava dient al nostre twitter i utilitzant
l'etiqueta triada per a l'ocasió; llàstima que no vam poder
interactuar massa amb els ponents, un fet que hagués pogut
contribuir a establir un diàleg i a enriquir les jornades.
La Fundació Cecot Innovació va organitzar una jornada sobre
Empresa 2.0 i xarxes socials a Terrassa. (foto: FCI)
Molt interessant la reflexió. Totalment d'acord en la majoria de comentaris. Properament es realitzaran a la Fundació Cecot Innovació, altres actes on es mostraran eines de xarxes socials de programari lliure.
ResponEliminaD'acord, estaré atent a la convocatòria perquè també m'agradaria assistir-hi. Gràcies pel comentari, salutacions, Eudald.
ResponElimina