divendres, 30 de març del 2012

Del “Social Media Day Manresa” em quedo amb els casos pràctics


De la jornada “Social Media Day Manresa” (no sé perquè però moltes d'aquestes jornades es decanten per donar-hi un nom en anglès; a Vic fan el “Ticketday”...), a la qual vaig assistir el passat dimecres al Palau Firal de Manresa em quedo amb els tres casos d'èxit del final. El de Jordi Millan @jordimillan), responsable de social media d'El Petit Celler, que va explicar com les seves convocatòries havien crescut gràcies a la difusió aconseguida a les xarxes socials i com això havia fet que la direcció de l'empresa se n'adonés de la importància estratègica en el negoci (va subratllar també la necessitat que hi hagi una coordinació en l'ús de les xarxes socials dins de l'empresa); el de Xavier Colomé (xcolome), responsable de màrqueting digital de Tous, que ens va mostrar un interessant i emotiu vídeo sobre el dia de l'àvia (molt bona idea aquesta d'instaurar el dia de l'àvia) i que es podia personalitzar, una experiència que en molts pocs dies va tenir molta viralitat a la xarxa; i finalment, en Màrius Cirera, responsable d'Internet de Munich (@mariuscirera) que ens va subratllar la importància de tenir bases de dades de clients, vital per al màrqueting i comercialització de quasevol empresa; la necessitat de tenir un jurat si fem un concurs a Facebook (“hi ha professionals d'aconseguir vots a FB”, va dir); o bé la conveniència de posar un photocall als nostres actes perquè els usuaris s'hi puguin fer fotos i difondre-les a les xarxes socials. Cirera va explicar que la tendència ara en vambes i calçat esportiu és la personalització, que l'usuari es pugui dissenyar el seu propi model i com les convocatòries anuals que fan per vendre els seus estocs sobrants (Munich Mer.cat) són tot un èxit gràcies a les xarxes socials. La resta de jornada va estar bé però cada vegada més tinc la sensació que aquest tipus de convocatòries s'assemblen massa entre elles i expliquen les mateixes coses: has d'estar a les xarxes socials; FB és més informal i social que Twitter, que és més informatiu; cal tenir una estratègia on-line preparada; el vídeo és el format més popular; etc. La jornada la van organitzar el Centre d'Aplicacions TIC de Manresa i l'Ajuntament de Manresa.
El Social Media Day de Manresa va ser tot un èxit de públic. Foto: CATIC.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada